divendres, 14 de febrer del 2014

Tipus d'acolxats amb la màquina de cosir

Hola!!

Recordo que quan vaig començar a interesar-me per com acolxar a màquina i buscava informació, tothom parlava d'artilugis força extranys com ara el "doble arrastre" o "el acolchado libre" i termes que em feien cada cop més agafar-li por al tema del acolxat... però la veritat que no és per a tant ni molt menys. Ara intentaré resumir-vos qué vol dir tot això.... aish si algú m'ho hagués explicat a mi!!

Acolxat lliure:

Se'n diu acolxat lliure quan fem dibuixos amb l'acolxat, bé amb una plantilla, bé donant-li voltes al teixit i fent les filigranes que ens vinguin de gust. Per a fer acolxat lliure necessitem dues cosses, treure l'arrossegament de la nostra màquina de cosir, i un prensatelas especial per a això.

Aquest és el prensateles:

I per a treure l'arrossegament, normalment es troba una palanca a la part de sota de la màquina, treient el braç, sinó busqueu al llibre d'instruccions "Arrastre automático". Això farà que la roba no l'arrossegui la màquina amb les dentetes d'abaix, sinó que l'haureu de moure vosaltres amb les mans. D'aquesta manera fareu el dibuix lliurement.

Acolxat amb doble arrossegament:

Quan el que s'ha d'acolxar és massa gruixut, necessitem que la tela sigui arrosegada per la part d'abaix i per la de dalt, per això és diu doble arrossegament. Obviament aquesta manera de fer només ens donarà acolxats rectes, doncs la tela s'arrossega automàticament i no ens dóna la possibilitat de poder fer filigranes com en l'acolxat lliure.

Hi han màquines, les més bones, que ja porten aquest arrossegament superior incorporat. La gran majoria no ho tenen i s'ha de comprar a part. El preu pot anar des dels 25€ d'un "sense marca" standard, als 125€ que val el de la Bernina (sí, el tinc i encara no l'he estrenat...)



Aquesta peça és possa com si fós un prensatelas, mireu les instruccions de cada fabricant.

Amb això podreu acolxar sandwichos gruixuts sense problema. En el següent post us explicaré la tècnica per a acolxar, si si, hi ha una tècnica per a que quedi impecable!!

I ara bé el millor...

Acolxat normal:

Si el gruixut de la tela no és massa, no cal que feu servir el doble arrastre i amb la vostra màquina, sense cap artilugi adicional, podreu acolxar!! Això és el que ningú em ca dir mai, em vaig comprar tots els complements i després resulta que si no és una colxa de patchwork, és por acolxar sense problemes amb la màquina normal... jolin!!

Si voleu fer dibuixos sí que necessitareu el prensateles, però no té un cost massa elevat.

El meu consell: no compreu res, proveu d'acolxar amb la vostra màquina com si estiguessiu cossint normalment, i si li costa o voleu fer dibuixos, aleshores sí que necessitareu algún complement.

A la propera entrada: Com acolxar amb la màquina de cosir!!

Bon finde!!

2 comentaris:

  1. Gràcies per la informació ! es de molta ajuda. La meva màquina no té els accessoris i l'últim cop que vaig voler acolxar amb ziga-ziga... uf quin desastre, trossos sí i trossos no, llavors em van parlar d'aquest accessori i la veritat que ja tinc ganes de provar-ho.
    Aniré seguin el teu blog, felicitats pel teu blog!
    Arreveure!
    Maria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria,

      Me n'alegro que t'hagi donat una mica de llum, la veritat que no és tan complicat com sembla. Si tens dubtes diga-m'ho i intentaré ajudar-te tant com pugui.

      Gràcies!!

      Elimina